Jedzenie popcornu w kinie uodparnia na reklamy – wynika z badań przeprowadzonych na Universität Würzburg.
Badacze z Universität Würzburg poprosili 96 osób, by obejrzały film poprzedzony nieznanymi im dotychczas reklamami. Połowa badanych otrzymała popcorn lub gumę do żucia, a druga grupa – małą kostkę cukru. Po tygodniu naukowcy przeprowadzili test. Okazało się, że osoby, które podczas oglądania reklam jadły popcorn, gorzej zapamiętały oglądane materiały. Badani, którzy jedli cukier, częściej wyrażali chęć kupowania reklamowanych produktów.
W kolejnej części eksperymentu 188 osób otrzymało pieniądze, które mieli przeznaczyć na drobne zakupy . Ci, którzy podczas oglądanych reklam nie jedli, kupowali reklamowane przed seansem produkty. Osoby, które jadły popcorn lub żuły gumę, nie miały specjalnych preferencji zakupowych.
Według naukowców ludzkie wargi i język automatycznie ćwiczą wymowę słyszanej po raz pierwszy nazwy, co skutkuje utrwaleniem jej w mózgu. Żucie wpływa natomiast negatywnie na czynność bezgłośnej wymowy, a co za tym idzie – na zapamiętywanie nowych nazw.